Jeśli kluczyki i dokumenty były zabezpieczone ( czytaj znajdowały się w domu, który był zamknięty ) to teoretycznie nie powinno być problemu. Warunkiem jest chyba zgłoszenie włamania i odpowiednia notatka z policji ( ale domyślam się, że kolega dopełnił tej formalności ).
filtr cząstek stałych
Zwiń
X
-
filtr cząstek stałych
Kupiłem skode Octavia 1,9 tdi dps bsl classic 07r 68 tys. przejechane - Szczeże mówiąc kupiłem auto i nawet nie wiedziałem o czymś takim jak filtr cząstek stałych? mam dwa starsze tdi-ki i nic tam takiego nie ma a jakoś motoryzacją się nie fascynuje i dopiero na tym forum poczytałem o tym problemie . Mam dylemat czy go usunąć czy zostawić i poczekać aż zaczną się problemy i wtedy usunąć , bo jakoś nie znalazłem osoby na tym forum nikogo kto usunął filtri potwierdził że auto lepiej działa.
Najbardziej wkurza mnie perspektywa ewentualnego przepalania filtra jadę sobie np wieczorem już blisko domu a tu zapala się kontrolka filtra zmęczony muszę dojechać do dwupasu ok 10 km puźniej napie....ać następne 20 km i powrót raz czas dwa paliwo . Auto jest dla wygody a tdika kupiłem żeby mało palił .Kto wymyślił taki bubel? Dlatego wolałbym już teraz zainwestować i mieć problem z głowy ale nie wiem czy sobie bardziej nie zaszkodze
bo właśnie nie znam opinii kierowców którzy już są po zabiegu usunięcia F.C.S. oczywiście nie świeżo tylko tych któży przejechali już z 50 tys albo więcej
Z góry dzięki
Pozdrawiam
-
-
okioki, zmień oznaczenie silnika ni było takiego w O2, moim zdaniem nie było by problemów z DPF gdyby proces spalania jego zawartości był sygnalizowany kontrolką a nie tylko podwyższonymi obrotami na biegu jałowym, jeżeli jeździsz dynamicznie a to pojęcie względne to nie powinno być z DPF - em większych problemów z drogiej strony filtr DPF jest częścią ekspolatacyjną projektowaną na wytrzymałość ok. 200 kkm"Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"
Komentarz
-
-
Jest to model z Austrii 1,9 tdi dpf bsl jest tam filtr c.s. z tego co wyczytałem na foru to jest tam oznaczenie BSL i 7 GG na wlepce z bagażnika które wskazuje na obecność tego filtra . Gdybym wcześniej wiedział to na pewno bym go nie brał .
Chciałbym usłyszeć opinie kierowcy który już pozbył się filtra czy auto zachowuje się normalnie czy może ktoś wyrzucił filtr c.s. i ma teraz inne problemy w związku z pozbyciem się go . Za wszelkie podpowiedzi dzięki
Komentarz
-
-
okioki, po co pozbywać się czegoś co jak na razie nie sprawia problemów ?
Koszt pozbycia się DPF jest owszem mniejszy niż jego naprawa. Musisz się liczyć z paroma minusami, jak się go pozbędziesz, przegląd może być problematyczny.
Za granicą polski, np. u naszych zachodnich sąsiadów w trakcie kontroli, jak się okaże że tego DPFa nie masz to zostanie ci zabrany dowód rejestracyjny, i nie oddadzą go dopóki nie zamontujesz go tak jak to zrobiła fabryka.
Nic innego mi do głowy nie przychodzi, ja przez blisko rok nie mam DPFa i żadnych problemów nie ma. Rok jeździłem z DPFem i też z nim żadnych problemów nie miałem.
O ile od czasu do czasu przegonisz auto po trasie, to z twoim DPFem też problemów nie będzie.Best ET = 13.666
Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
PerfectService by DGW
http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sesikokioki, po co pozbywać się czegoś co jak na razie nie sprawia problemów ?
Koszt pozbycia się DPF jest owszem mniejszy niż jego naprawa. Musisz się liczyć z paroma minusami, jak się go pozbędziesz, przegląd może być problematyczny.
Za granicą polski, np. u naszych zachodnich sąsiadów w trakcie kontroli, jak się okaże że tego DPFa nie masz to zostanie ci zabrany dowód rejestracyjny, i nie oddadzą go dopóki nie zamontujesz go tak jak to zrobiła fabryka.
Nic innego mi do głowy nie przychodzi, ja przez blisko rok nie mam DPFa i żadnych problemów nie ma. Rok jeździłem z DPFem i też z nim żadnych problemów nie miałem.
O ile od czasu do czasu przegonisz auto po trasie, to z twoim DPFem też problemów nie będzie.
Rozumiem że go usunąłeś czy auto teraz chodzi lepiej ,a czy spalanie się zwiększyło albo zmniejszyło ( olej , ropa ) ?
Komentarz
-
-
Rozumiem że go usunąłeś czy auto teraz chodzi lepiej ,a czy spalanie się zwiększyło albo zmniejszyło ( olej , ropa ) ?
Zamieszczone przez okiokiPo co się męczyć i gdybać usunąć problem od razu i z głowy tylko czy nie narobię sobie większego bigosuBest ET = 13.666
Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
PerfectService by DGW
http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sesikNa razie auto jeździ i ja bym tego filtra nie ruszał. Z tymi filtrami w skodach raczej problemów nie było, a jak były to wystarczyło auto przegonić po trasie i procedura wszystko z filtra wypalała.
Komentarz
-
-
okioki,Też mam BLS , 2007 - wtedy był to podobno pierwszy w bazie danych skody w kraju.
Prześmigałem od stycznia 2008 (od stanu 13 500) do teraz (obecnie 102 000), z czego połowę nie było mnie w kraju.
Do tej pory zapalił się razy 2 (słownie dwa razy).
Żadnych problemów. Żadnych niuansów.
Mam do pracy 22 km co czasami zajmuje 15 min, a czasami 50-60 min.
Róbta co chceta jak mawiał pewien gość. Ja nie mam zamiaru DPFa wycinać.
Komentarz
-
-
normy emisji spalin dla różnych euro :twisted:
Biorąc pod uwagę to, że filtr trzeba wyprodukować (nie rośnie raczej na drzewach), podwyższone spalanie w trakcie procesu wypalania, wielu go usuwa... no ale ile miligramów zanieczyszczeń mniej podczas jazdy :szeroki_usmiech DPF to jest czysta ekogłupota
Komentarz
-
-
sesik -
Spalania nie liczę, nie wycinałem samego filtra bo były robione też inne modyfikacje, auto jeździ o wiele lepiej
mógłbyś napisać jakie modyfikacje są konieczne ??
kjedi - Trochę mnie uspokoiłeś ja też często pokonuje taką trasę
Najbardziej martwi mnie zima kiedy codziennie wiozę dzieciaki 3 km 2 x dziennie do szkoły a jeżdżę niewiele
Komentarz
-
-
kjedi, Poduchy to bezpieczeństwo i w wielu sytuacjach dużo dały. Za to ten DPF to taki pic na wodę - trochę mniejsza emisja różnego syfu podczas jazdy kosztem innych wytworzonych zanieczyszczeń z nim związanych oraz wieloma problemami.
Widocznie Twój styl jazdy dobrze mu służy, ale nie jest to cudowny wynalazek, który ocali planetę blablalba
Komentarz
-
-
Sprawa jasna że ten filtr to lipa nie ma się co spierać , skoro już się męczymy z tym jężdżąc powinni wymyślić jakieś ulgi na paliwo lub opłat dla tych co mniej środowisko zatruwają by ludziom którzy dokładają pieniędzy do remontów, spalania oleju i paliwa straty czasu się opłacało z tym jeżdzić albo chociaż wyrównały się straty .
Komentarz
-
-
Ta cała ekologia to pic na wodę...byle napędzać sprzedaż nowych aut, byle serwisy miały co robić...
Kilka dni temu dzwonił do mnie pewien pan miał taki problem....kupil prawie nową Fabie 1.2TDI 75Km euro5....mieszka w Holandii a fure przywiózł z Belgii bo była sporo tańsza...a rejestracja w Holandii, podatki itd miały byc za free bo auto bardzo ekologiczne itd...
niestety pan sie zdziwił jak podczas przegladu dowiedział się że Fabia 1.2TDI 75KM z Belgii nie spełnia tych samych norm co Fabia 1.2TDI 75KM kupiona w Holandii w związku z czym musi zapłacić dużo kasy za rejestracje, cło itd....różnica ponoć jest w 4gramach CO2...
podejrzewam że to sprzedawcy loobowali za taką ustawą a niższa emisja tlenku węgla jest tylko na papierze bo te auta niczym się od siebie nie różnią...
Nie wiedziałem jak pomóc temu człowiekowi...przerabialiśmy auta z euro 3/4 na euro 5 ale jeszcze nigdy nie z euro5 na euro5 :lol:Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
Komentarz
-
-
Jak się kontrolka zapali,to jedź za miasto i 3 bieg prędkość min 80km/h.[/quote]
Pytałem znajomego mechanika to powiedział że 3 bieg i prędkość 110 przez 20 min ,wydaje mi się że straszne były by obroty silnika no i przepał to lepiej chyba bieg 4 i wyższa prędkość
I jeszcze powiedział że taką procedure raz w miesiącu ,a jak kontrolka się zapali to już jest za późno i zaprasza na przeczyszczenie jakimś płynem . Dodam jeszcze że ten mechanik to specjalista w silnikach diesla ma bardzo dobrą opinie mnie też nie raz pomógł za niewielkie pieniądze jak inni chcieli tysiące tak że raczej naciągnąć by chyba nie chciał .
Komentarz
-
-
okioki
Spojrzałeś może w instrukcję???
Czy tak od mechanika do mechanika. Jak się zapali to za późno-powiedz mu, żeby na wozy drabiniaste się przerzucił. Tam może bedzie za późno, jak się taki wóz zapali.
Na trójce??? Min 110????
Chcesz coś zarżnąć?
Czwórka albo piątka, przez 15 min albo do zgaszenia kontrolki, minimum 60/km, obroty między 1800 a 2500 obrotów.
A czyszczenie raz w miesiącu to proponuję gardła. A samochód ma jeździć a nie spędzać czas na procedurach i czyszczeniach.
P.S. - DPF był już w EUR 4
Pozdr
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kjediokioki
Spojrzałeś może w instrukcję???
Czy tak od mechanika do mechanika. Jak się zapali to za późno-powiedz mu, żeby na wozy drabiniaste się przerzucił. Tam może bedzie za późno, jak się taki wóz zapali.
Na trójce??? Min 110????
Chcesz coś zarżnąć?
Czwórka albo piątka, przez 15 min albo do zgaszenia kontrolki, minimum 60/km, obroty między 1800 a 2500 obrotów.
A czyszczenie raz w miesiącu to proponuję gardła. A samochód ma jeździć a nie spędzać czas na procedurach i czyszczeniach.
P.S. - DPF był już w EUR 4
Pozdr
Też tak myślałem że to by było nieporozumienie 110km i 3bieg .
Instrukcje muszę sobie wydrukować ze strony skody tyle że modelu BSL DPF octavi nie produkują w Polsce
ja instrukcje będę miał po niemiecku jak ten Austriak mi ją przywiezie (auto kupiłem z Austrii )
Dzięki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez okiokiJak zapali się kontrolka to czy wystarczy prędkość 110km/h na biegu 4 , czy lepiej na biegu 5 jakieś 130km/h ?Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
Komentarz
-
Komentarz